Pages

30 Mart 2010 Salı

Dr. Fred Alan Wolf İstanbul'da


Doktor Kuantum olarak da bilinen fizikçi Fred Alan Wolf, 2007 Eylül ayında İstanbul’daki iki günlük konferansında, kuantum fiziğin bakış açısından yaşamı ele aldı. Gerçek olarak kabul ettiğimiz kavramları kuantum fiziğinin gözünden deneyler ile irdeledi. Değindiği konulardan en önemlisi ise yaşamımızın gerçekliği ve algılarımızdı. Bu konuda sarf ettiği dikkat çekici sözlerinden birisi şöyledir:


“Yaşam bir illüzyon, şekil alma arayışımızın bir oluşumu. Yaşadığımızın bir film, bir oyun olduğunu fark edebilirsek, bu yaşam olarak adlandırdığımız şeyin ne olduğunu kavrayabilirsek, bu yaşamdaki karşımıza çıkan karakterleri bu şekilde görebilirsek, ardındaki gerçek anlama ulaşma şansına kavuşuruz.”

Hayatımızın algılardan ibaret olduğu, kuantum fizikçileri tarafından ittifakla kabul edilen bir gerçektir; ancak bu gerçeğin farkına varabilmek için ön yargılarımızdan kurtulmak, değişime açık olup sorgulamak şarttır. İşte Alan Wolf’da bu konu hakkında şunları söylüyor:

“Değişmeye açık olun. Yaşamın akışında özümüzün esasında nerede olduğunu sorgulamakta fayda var: “Kimim?”, “Benim varlığım nerede?”, “Ben neyim?””

Maddenin varolduğunu düşünen insanlarda dış dünyayı beyinlerinin içinde algılarlar. Beynin dışına hiçbir zaman çıkamayacaklarına göre Wolf'un yukarda sorduğu “Benim varlığım nerede?”, “Ben neyim?” sorularına da hiçbir zaman cevap veremezler. Madde denen şey nasıl bir şeydir? Nerededir? Maddenin ne olduğunu, nerede olduğunu bilmeden, mekanın varlığını nasıl açıklayacaklar?

İşte tüm bunları anlayabilmek için Wolf'un insanlara anlattığı yöntem;
“Bazen yeni bilgilere yeni kavramlara açılabilmek için, eski bilgileri eski kavramları bir süre bir yana bırakmak gerekir. Kuantum fiziği de sizden bunu ister.”